در خانه بساز

مبل گرد با لاستیک

سه شنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۵، ۰۵:۳۰ ب.ظ

مرحله 1: جمع آوری وسایل مورد نیاز

من سعی کردم از بازیافت استفاده کنم وتا جایی که ممکن بود چیزهای بدست بیاورم تا هزینه ها را به حداقل برسانم.در کل برای من با استفاده کردن از وسایل چندبار مصرف و چوب رایگان تقریبا 60دلار هزینه داشت .البته این بستگی به چگونگی قیمت ها در کشور شما راهم دارد.

لاستیک کامیون _رایگان

4 پایه(بلوک 2*3*3)- رایگان – من این چهار بلوک مربعی را از یک ساختمان سازی ها پیدا کردم.

5 میله چوبی  2*3 خوب است. من چند تا  6*2 از فامیل که درحال تعمیرات  خانه بودن به صورت رایگان گرفتم.این چوب ها ی دوست داشتنی از هیزم شدن نجات پیدا کردند.کی میدونه چکارهای میشه باهاشون انجام داد.

چرم نیمه مصنوعی-این اختیاری است.من مقداری اضافه مانده از کار دیگری که قبلا انجام داده بودم داشتم.بنابررین فکرکردم که استفاده کنم.

یک تکه تخته چندلا9میلی متری -20دلار

دو تکه اسفنج 2"-20دلار

یک تکه اسفنج2/1" -3دلار

پارچه رو مبلی –تقریبا 10 دلار

8سرپیچ . 20 پیچ و مهره 4/1"-5 دلار

من از پارچه رو مبلی برای پوشش رویی استفاده کردم. بیشتر مردم تمابل دارند به عنوان ملافه که براحتی قرار بدهند و در بیاورند استفاده کنند.البته که میتوانید از پارچه های نوع دیگر مثل چرم نیمه مصنوعی استفاده کنید.

خب بریم شروع کنیم حالا.


مرحله2:درست کردم قسمت بالایی

اول،نیاز دارید که قطر لاستیک را اندازه گیری کنید.لاستیک من 42"بودو بعد از همه طرف چند اینچ کم کنید.حالا دو دایره روی تخته چندلا بکشید.مطمئن شوید که در وسط علامت میزنید. اینجوری تقسیم کردنش به 4 راحتتر است.دایره ها  را برش دهید.بعضی  چوب ها 2/1" هستند اما چون لاستیک من تکیه گاه زیادی داشت نیازی نبود سراغ چوب های ضخیم تر بروم.

1.یکی از دایره ها را روی لاستیک بزارید.به یاد بیارید که گفته بودم تقسیم کردن سطح به 4؟ خب حالا 4 نقطه در چوب تا در داخل لاستیک با دریل سوراخ کنید.سوراخ مربوطه به سوراخ های روی سرپوش چوبی روی لاستیک را علامت بزنید.که بعدا اگر در تنطیم کردنشان دچار اشتباه شدیم مشکلی نخواهیم داشت  در پیدا کردن سوراخ درست. سرپوش را بردارید.و روی لاستیک را کمی بزرگتر با دریل سرواخ کنید.حالا چرا اینکار را کردیم؟بخاطر اینکه لاستیک حالت انقباضی دارد و کوچکتر میشود برای داخل کردن پیچ داخل آن. کم کم با دریل سوراخ را بزرگتر کنید تا حدی که پیچ داخلش برود.داخل و خارج شدن پیچ باید راحت باشد.

2.به قسمت بالایی پیچ چسب بزنید وبا مهره محکم کنید.حالا قسمت سری چوب را چسب بزنید و اسفنج 2" را چسب کنید.اسفنج من 3*2 بود .که کافی نبود برای سرپوشی که 38" بود و 1" دیگر میخواستم.بنابرین یک اسفنج دیگر را با چسب به آن وصل کردن.برای جلوگیری از جدا شدن اسفنج ها لبه هایشان را بهم دوختم.لطفا به تصاویر مراجعه کنید.

3.حالا پارچه ها را برش دهید.اسفنج باید از قسمت سری بزرگتر باشد و پارچه هم باید  از اسفنج بزرگتر باشد.

حالا را پارچه را به سمت پایین بکشید و منگنه کنید.حالا این کار را برای قسمت مخالف هم انجام دهید.چهارگوشه را کشیده نگه دارید و منگنه کنید تا برای همه جایش میخ زدن را انجام دهید.

مرحله3: درست کردن پایه:

حالا پایه کار را درست کنید.این جا از اسفنج 2/1" استفاده میکنیم .ارتفاع لاستیک را اندازه بگیرید.4" یا بیشتر به آن اضافه کنید.حالا محیط لاستیک را اندازه گیری کنید.همانطور که قابل مشاهده است اسفنج ها به مقدار کافی نبود.چون محیط لاستیک تقریبا 127"و درازای اسفنج تنها96" بود.بنابراین دوباره به آن چسباندم. برای ارتفاع مورد نظر اسفنج برش دهید.حالا روی لاستیک گذاشتم و منگنه کردم.آره واقعا میتوانید آن را به لاستیک منگنه کنید.لاستیک را برگردانید و دوطرف را منگنه کنید با غلتانیدن به آرامی.این  روش بسیار راحتتری است.زمانی هم که مجبورید تیکه اسفنج  دیگر اضافه کنید به راحتی لبه اش را زیر تیکه قبلی میگذارید و منگنه میکنید.

حال میخواهم میله های چوبی را مثل انگشت به لاستیک وصل کنم.مساحت لاستیک را نصف کنید و 10" اضافه کنید و علامت بزنید. ازقسمت کتر لاسیک برای انگشت های چوبی استفاده میکنیم.حالا 5 قسمت مساوی روی اسفنج را علامتدار کنید.عرض چوب ها را اندازه گیری کنید وعلامت بزنید روی اسفنج.حالا قسمت ها رابرش دهید.

پوشاندن قسمت های اصلی با پارچه:

حالا حواستان به ارتفاع و محیطی که برای اسفنج ها برش دادیم باشد.چند اینچ به بالا و کناره اضافه کنید.پارچه را برش دهید.پارچه را بدوزید و وصل کنید تا اندازه مورد نظرتان بدست آید.حالا پارچه را دور لاستیک بپیچید و محکم بکشید.سنجاق بزنید وهمانجور شکل گرفته پارچه را خارج کنید.حالا جاهایی که سنجاق زده بودید را بدوزید.دوباره پارچه تیوپی شکل شده را روی لاستیک بکشید(برعکس نباشد)حالا پارچه را ازکناره ها ،بالاو پایین لاستیک .منگنه کنید.بسیار راحتتر میشود اگر بتوانید لاستیک را روی کناره ها حرکت بدهید.(همانطور که در مرحله نشان دادیم چطوری پارچه را به لاستیک منگنه کنید)بعد لبه ها را بخاطر تمیز شدن کار جمع کنید و منگه کنید.همین کار را برای قسمت پایینی انجام دهید.

حالا به آرامی تیکه پارچه های اضافی که بیرون زده است را ببرید.بعد آن قسمت ها با چسب داغ بچسبانید

مرحله 4: قسمت کف صندلی

این مرحله اختیاری است.میتوانید درست کردن پایه ها را انتخاب نکنید اگر دوست دارید.من پایه ها را با لاستیک روکش میکنم. چون  کف زمین از جنس چوب است و موقع حرکت این وسیله، خراب میشود.همانطور که گفتم مقداری چرم نیمه مصنوعی باقیمانده از یک کار دیگر داشتم فکرکردم که از آن استفاده کنم تا حرفه ای تر و دیدنی تربه نظر برسد.

پارچه یا چرم را به صورت برعکس پهن کنید و جسم را رو به پایین روی آن قرار دهید و منگنه کنید.منگنه کردن را هم در مراحل قبلی گفتیم.چارپایه  را جاگذاری کنید و بلوک ها را بگذارید.گوشه به گوشه یک طرف را علامت بزنید تا به نقطه مرکز برسید.و یک سوراخ آزمایشی با دریل انجام دهید.

تیکه های مانده لاسیتک را سمت دیگر چسب کنید.ارتفاع بلوک را اندازه گیری نکنید ومواد را برش دهید و برای اطراف و کمی بیشتر برای کناره ها و ارتفاع.پارچه را به عقب جمع کنید و منگنه کنید به دور بلوک.

حالا 4 سوراخ با فاصله های مساوی با دریل روی دایره همانطور که برای قسمت بالایی انجام دادیم درست کنید.بلوک ها را زیر دایره با نمای چرم از کناره ها وصل کنید.و یک میخ فروکنید  مطمءن شوید که میخ داخل وسط بلوک همانجا که سوراخ آزمایشی درست کردیم است.

حالا دایره را در قسمت زیرین لاستیک قرار دهید و بین پایه ها را سوراخ کنید و پیچ کنید.از آنجایی که نیاز پیدا نخواهید که اینجا را دربیاورید به صورت راحت سوراخ کنید و پیچ کنید.

تقریبا تمام شده است!

مرحله5:تکیه گاه پشتی

اساسا ما الآن یک صندلی راحتی درست کردیم و برای اینکه یک مبل شد باید برای آن قسمت پشتی اضافه کنیم.برای  این من یک انگشت رامثل قسمت پشتی برگزیدم.

اول چوب ها را تمیز کردم و خوب سمباده کشیدم.خیلی کثیف بودن و با غبار و خاک قرمز و سفید پوشیده شده بودند.چون چوبهام خیلی کلفت بودند آنها را دونیم کردم.اینجوری 6میله چوبی بدست آوردم.کناره ها را هم گرفتم تا چوب ها صاف تر شدند.بعد از همه کارهای برش و سمباده کشیدن .هر چوب ارتفاع 30" و 2.5" عرض  و 1.5" ضخامت داشت.

چند بلوک به عنوان جا دهنده روی زمین قرار دادم.بعد چوب ها را کنار قسمت برش خورده اصلی قرار دادم و جاهایی که روی چوب بود را علامت زدم.روی مقوا الگو کشیدن و جاهای دقیقی که پیچ را میخواستم وارد کنم را علامت زدم.اول4/1" سوراخ کردم با دریل.بعد سوراخی به اندازه سر پیج درست کردم که دقیقا به اندازه ای باشد که فقط سر پیچ وارد شود.این روش من برای پنهان کردن پیچ هاست.برعکس میخ. پیچ را حت وارد لاستیک نمیشود.پس اول باید چوب  را روی لاستیک بگذارید بعد با اندازه 4/1" دریل کنید از چوب به داخل لاستیک.حالا چوب را دربیاورید و پیدا کنید که کجا را سوراخ کرده اید.(یک سوراخ بسیار کوچک پیدا میکنید.)دریل با اندازه بزرگتر بردارید( من از همان دریل استفاده کردم.)و دوباره داخل سوراخ قبلی را دریل کردم.حالا میتوانید پیچ را داخل کنید.

من  در هر چوب 4 پیچ فیکس کردم.دوپیچ پایینی بسیار محکم کنید.اگر میخواهید که پستی کمی خمیده باشد دو پیچ بالایی را سفت نکنید.یک فاصله بین مهره بگذارید و بعد با مهره دیگر قفل و محکمش کنید.

حالا که همه ی انگشت ها جاگذاری شده اند چک کنید که به اندازه ای که دوست دارید بالا هستند. حالا12" از بالای چوب رو به پایین اندازه بگیرید.یک سوراخ 4/1" دریل کنید. البته این مرحله را میشه از قبل انجام داد.من بعدا فکرش به ذهنم رسید.دلیل این سوراخ ها در مرحله بعدی توضیح داده میشود.

مرحله6: بالش های پشتی

چطور بالش های پشتی درست کنیم .من از اسفنج2" دیگر استفاده کردم.من به بالش با ارتفاع24" و درازی 54" نیاز داشتم و همچنین میخواستم از اسفنج  دولایه استفاده کنم.بنابریان یک  شکل24" در 254" بریدم. و بقیه  ش را بریدم  و روی قسمت بلند اسفنج گذاشتم و چسب کردم.مثل مرحله قبل که وصل کردم و دوختم اسفنج را.برای زیبا کردن لبه بالش در آخر تمام دور بالش را دوختم.

حالا دوخت روکش

روکش مثله همه روکش عادی معمولی دیگر دوخته میشود. از پارچه روکش حدود49"*55" ببرید. از داراز از وسط تا بزنید و دوطرف را بدوزید.حالا اسفنج را داخل کنیدو جایی که باز را با دوخت شلاقی بدوزید تا بسته شود.تا جایی که ممکن است کاری کنید که دوخت ها معلوم نباشد.

حالا بالش ها را روی انگشت های چوبی قرار دهید.مطمئن شوید که وسط بالش با وسط چوب در تماس است.جایی که سوراخ ها روی بالش است علامتدار کنید.یک ربان  بلند دور بالش در پشت جایی که علامت زدیم بدوزید.ربان باید به حدی بلند باشد که دور چوب ها بپیچد و گره بخورد.

حالا بالش را روی چوب ها جا گذاری کنید.دو نوار را از داخل سوراخ ها بگذرانید.و انتهایشان را یک بار دور چوب بپیچید و گره بزنید.

دلیل سوراخ ها این بود که از جابجایی به بالا یا پایین بالش ها جلو گیری میکند.

همه چیز انجام شد.

مرحله 7: از صندلیتان لذت ببرید.

شاید بعضی ها بگن که قسمت پشتی  خیلی بلند است اما من عاشقش شدم و میخوام امتحانش کنم. شماهم میتونید به راحتی بلندی آن را با تنطیم کردن چوب ها و بالش تنظیم کنید تا به مورد مورد علاقه تون برسید.این مورد مورد علاقه من است چون میتونم براحتی سرم رو روی آن تکیه بدم و پاهام را بکشم( باشه یکم پاهام بیرونه اما هنوز راحته.)

میدونم این آموزش خیلی طولانی شد اونم از نوع آموزش و جزییات زیاد.ولی خواسته ام این بود که تا جایی که ممکن است برای شما آسانش کنم.



  • بنده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی