در خانه بساز

لامپ گویی شکل با لیوان یکبار مصرف

سه شنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۵، ۱۲:۴۰ ب.ظ




مرحله 1:وسایل مورد نیاز:

راستش را بخواید من وقت برای صبر کردن تا جمع شدن تقریبا 300لیوان مورد نیاز را نداشتیم و بنابرین به سوپر مارکت محله رفتم و آن ها را خریدم.( اگر چه  من زیاد قهوه مینوشم و که باعث  الهام گفتن از آن شده است همانطور که در وبسایت من میتوانید ببینید.)

ترجیح میدادم که از لیوان های کاغذی استفاده کنم اما فقط پلاستیکی داشتند. من هم از اونا استفاده کردم.

بعلاوه به جای استفاده از چسب از منگنه و (یک عالمه) میخ منگنه استفاده کردم.

بعلاوه به سیم برق و یک دوشاخه وصل به آن نیاز دارید و یک لامپ کم مصرف(با لامپ های معمولی میترسم پلاستیک ها ذوب بشوند)چند (3یا بیشتر)  گیره ،یک واشر بزرگ و چند کوچک.

بزارید لیستش کنم

تعداد 300 به بیشتر لیوان

دستگاه منگنه و میخ منگنه

سیم برق و دوشاخه

لامپ کم مصرف

گیره

واشر بزرگ

واشرهای کوچک

یک وسیله برای حرارت دادن( فندک یا هرچیزی مثل آن)

یک مداد فلزی تیز(برای مثال مداد کاتب نویسی)با ضخیم ترین سیم

مرحله 2: پایه کار

شروع کنید به منگنه کردن سه لیوان بهم.این پایه کار شما ست که بقیه ش را دور آن میسازید. فهمیدم که منگنه کردن نزدیک کف لیوان اول بهتر نتیجه میدهد.و توی تغغیرات فهمیدم که منگنه کردن قسمت بالاتر پلاستیک را پاره میکند.برام مهم نبود چون یه جور کار خیالی بود که انجام میدادم.و در پایان بخاطرکمبود میخ منگنه فقط قسمت پایین را انجام دادم.دفعه بعد فکر کنم با لیوان کاغذی از چسب استفاده میکنم.حودتون تجربه ش کنید.

مرحله3:بسازید و بسازید و...

حالا پایه کار رادارید و میتوانید دور آن را بسازید.بخاطر مخروطی شکل بودن لیوان ها . درپایان خودبه خود شکل گوی درست میشود( یه جورایی)

من باسیستم موجی شروع کردم لبه ها یکی بالا یکی پایین دیگری همانطور که در عکس پایه میتوانید ببینید.اما بعد تنبلی کردم و فقط لبه را زیر لبه لیوان قبلی گذاشتم.به علاوه  ( بخاطر تنبلی من و قصد اینکه در یک طول یک غروب کار را تمام کنم)با یه شکل نا منظم تمام شد. وبالای گوی یه جورایی نا منظم وبیشتر شکل تخم مرغی شکل به نظر میرسه تا گوی.خب که چی؟ ...حتی برانکوشی هم فکر میکرد که در ابتدا جهان به شکل تخم مرغ بوده است ها؟

چیزی برای گفتن درباره ادامه نیست فقط اینقدر به منگنه زدن ادامه بدید تا انگشتتان تاول بزند.فقط یک جای خالی اندازه یک لیوان آخر باقی بگذارید.

مرحله 4: جا گذاری لامپ

خب حالا آخرین لیوان را بگیرید و با فندک ته آن را یک سوراخ بسوزانید.یک واشر بزرگ سمت پایین بگذارید با سیم  برق یک گره بزنید.و از بیرون داخل سوراخ بگذارید.و با پیچ و واشر داخل چند سوراخ  در بین وصل کنید( که البته باید با فندک اول درست کنید سوراخ هارا)تا از لغزش و تکان جلوگیری کند.خب حالا میتوانید لیوان را درصورتی که لامپ خراب شد در بیاورید.

 بیخیال اون گیره های کاغذ در عکس های قبلی میبینید  بشوید. آن ها آزمایشات اولین برای فیکس کردن لیلوان های آخری در جایشان بود که نتیجه هم ندادند.

لامپ شما آماده ست (فقط باید مصمم باشید و بروید و البته سیم را به پریز وصل کنید، مراقب باشید)

رو شنش کنید.



  • بنده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی