در خانه بساز

دستبند چرمی و مهره کاغذی

سه شنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۵، ۰۴:۲۹ ب.ظ

مرحله1: چیزهایی که نیاز دارید:

کاغذ_از هر نوع کاغذی میتوانید استفاده کنید.نگهداری کاغذ کادوهای قدیمی سرگرمی خوبی است، و کیسه های کاغذی از یک مسافرت یا دیگر کاغذهایی که لحظات خاصی را به یاد شما می آورد.برای کار از طرح های رنگارنگ بردارید.هرچه کاغذ ضخیم تر باشد مهره ها هم بزرگتر میشوند.

بند چرمی 4میلی متری ،حدود "10

قفل وچفتی انتهاها.اینها هم میتوانند جداباشند هم همه یکی باشند،قلاب ،حلقه یا دکمه خوب هستند.

اختیاری: مهره های فلزی با سوراخ یا حلقه بزرگ

قیچی

نی باریک،سیخ ضخیم،رول پلاک چوبی،یا هرچیز گرد شکل برای درست کردن سوراخ های مهره-چیزی که 4الی5 میلی متر قطر یا ضخامت داشته باشد و سطحش صاف باشد.

چسب ماتیکی

خط کش فلزی،کاتر Xacto (کاتر نوک تیز) ومداد همه برای برش نوار ها اختیاری هستند(یا کاتر کاغذ)

پودر جلا دهنده (UTEE) شفاف هر مارکی.

استامپ جلا دهنده

تنفگ گرمایی(وسیله ای تفنگی شکل برای حرارت دادن)

خلال دندان

مرحله 2:برش نوارهای کاغذی

اندازه درازای نوارها ،ضخامت مهره های نهایی را مشخص می کند.هرچه نوارها بلندتر باشد مهره ها بزرگتر میشوند.برای شروع نوارهایی با طول حداقل 1فوت برش دهید.از قیچی وکاتر،وسیله نوک تیز یا یک کاتر مخصوص کاغذ استفاده کنید. یکی را رول کنید و ببینید چه شکلی میشود.اندازه گیری ها برای کاغذهای مختلف متفاوت است.زمانیکه اندازه درست را داشتید بقیه را برش دهید.

من از کاترکاغذ برای برش نوارهای صاف با عرض یک سانتی متر استفاده کردم.این پهنای شما خواهد بود.بعد کاغذ را زاویه دار کردم.برای اینکار با عرض 1سانتی متر شروع کردم به علامت زدن تا پایین که اندازه ی چند میلی متر رسیدم.بعد آن قسمت را برش دادم.برای هر مهره  از یک نوار صاف و یک نوار زاویه دار استفاده میکنید.

نکته:شکل نوارهای کاغذی شکل نهایی مهره ها را مشخص میکند.نوارهای صاف شکل استوانه ای یا لوله ای را درست میکند و نوارهای زاویه داربرش خورده شکل لوزی شکل یا بیضی را درست میکند. برش های مختلف را امتحان کنید تا شکل مورد علاقه خود را پیدا کنید.

مرحله3:بزرگ ترین مشکل مرتب نگه داشتن نوارهاست.

مرحله 4: نوارها را رول کنید.

این قسمتی است که کاغذ تبدیل به مهره می شود وشما اول طرحی را که کاغذ درست میکند را می بینید.

نوار صاف را به دور شئ گرد خود محکم بپیچید.وقتی کل نوار را پیچاندید انتهای آن را با چسب ماتیکی محکم کنید .انتهای دومین نوار زایه دار را از سمتی که عرض بیشتری دارد(از همان کاغذ) را با انتهای نوار جفت کنید و روی اولی رول کنید.اگر میخواهید میتوانید ابتدای نوار را با چسب محکم کنید.تا جایی که ممکن است نوار دومی را وسط نگه دارید.انتهای باریک آن را با چسب محکم کنید.خیلی محکم رول نکنید نمیتوانید مهره را در بیاورید.وقتی که چسب سفت  شد مهره را به آرامی در بیاورید.در صورت لزوم شکلش را درست کنید.

مرحله5: سنباده زدن اختیار

وقتی چسب خشک است میتوانید مهره ها را همانطور بگذارید یا اینکه تیکه های کاغذی که بیرون زده را سمباده بکشید.

مرحله6: مهره ها را درخشان کنید.

مهره را روی استامپ بغلتانید تا زمانیکه همه ی سطوح خارجی مهره با مواد جلا دهنده پوشیده شود.این کاری است که چسب UTEEبا مهره ها میکند.

مرحله 7: جلا دهنده لعابی

بعد مهره استامپ خورده با یک سیخ در UTEE(پودر جلا دهنده) فروکنید.با احتیاط از تفنگ گرمایی خود برای ذوب کردن پودر جلادهنده استفاده کنید.زمانیکه که هنوز گرم است بار دیگرآن را در پودر جلا دهنده قرار دهید.پودر میچسبد.بعد دوباره حرارت دهید. دویا سه بار یا تاهر چند بار که دلتان میخواهد تکرار کنید.میتوانید همانطور شفاف تمام کنید آن را یا اگر دوست داشتید پودر جلا دهنده رنگی اضافه کنید.من تقریبا همه را از شفاف استفاده کردم.

مرحله8:صبر!

این کاری نیست که بشود با عجله انجام داد.این دسته 32 تایی حدود 5ساعت برای من زمان صرف کرد.

مرحله 9: انتهای بند1

برای کامل کردن انتهای بند چرمی هم میتوانید از سیم های آماده خریداری شده استفاده کنید هم میتوانید خودتان بسازید.کارکردش اینجور است که انتهای بند چرمی را در مجرا یا همان قسمت خالی قرار میدهید.بند چرمی را هم یا چسب میزنید یا سیم پیچی شکل است که بند چرمی در آن فشرده میشود.این به چیزی که خریده اید یا ساخته اید بستگی دارد.من برای خودم سیم انتهای پیچی درست کردم

قبل از اینکه بند را برش دهید یکی از انتها ها را متصل کنید.

مرحله 10 : طول بند

اندازه بند مورد نیاز را با اضافه کردن چند مهره به بند و قرار دادن دور مچ دست خود برآورد کنید.

مرحله 11: تزیین و اندازه دستبندتان

حالا زمان این است که مهره های کاغذی خود و هرمهره اضافی دیگر با سوراخ بزرگ که میخواهید استفاده کنید را بیاورید.الگو و تزیین را تمرین کنید.ضخامت مهره ها دستیند را کوچکتر میکند پس قبل از پوشیدن دستبند برای اندازه گیری مطمئن شوید که همه مهره ها را قرار داده اید.

وقتی که الگوی نهایی مهره ها داشتید دوباره دستبند را بپوشید.توجه داشته باشید که بند در چه اندازه ای راحت قرار میگرد.بعد آموزش های پایین را ادامه دهید.

اندازه نهایی بند را بسنجید

اندازه کلی سیم انتهای دوم و قفل وچفتی(درحالی که بسته است) که استفاده میکنید راهم حساب کنید.اگر برای مثال اندازه کلی 5 سانتیمتر است آن را از طول بندی که بالا تمرین کردیم کم میکنیم.برش دادن بند بسیار بلند بهتر از برش دادن بسیار کوتاه است.با درنظر گرفتن آن سیم چرمی را ببرید و در سیم انتهایی قرار دهید.دوباره آن را بپوشید.اگر دستبند زیادی بزرگ است کمی از آن را ببرید.اگر اندازه آن خوب است به مرحله بعد بروید.

نکته : اگر اتفاقی بند را کوتاه بریدیدمیتوانید آن را با اضافه کردن زنجیر متصل کننده یا قفل وچفتی بلندتر درست کنید.

مرحله12: انتهای بند2

درحالیکه  همه مهره ها را قرار داده اید انتهای دومی را همانند اولی وصل کنید.من انتهای بند ها را با چفتی بهم چسبیده درست کردم اگر شما از نوع جدا استفاده می کنید همین الآن آن را به انتهاها متصل کنید.(اگر از چسب استفاده میکنید اول مطمئن شوید که خشک است)

مرحله 13: تغییرات

چند ایده اینجا وجود دارد:

1.مهره های کاغذی را به تنهایی استفاده کنید یا با مهره ای اضافی

2.چرم های مختلف را امتحان کنید

 چیزهایی تزیینی زیبا اضافه کنید

سنگ های جواهری اضافه کنید

بند ها چند لایه درست کنید

چفتی ها ی مختلف امتحان کنید

  • بنده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی