در خانه بساز

دستبند چرمی

دوشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۵، ۱۱:۵۹ ق.ظ



مرحله1:ابزار و مواد

سیم یابند چرمی (1تیکه بند )

دکمه

نخ پلاستیکی یا هر جنس بادوام دیگر برای نخ کردن مهره.

سوزن برای نخ کردن

مهره(من از مهره های متنوعی استفاده کردم شامل ستاره قطبی که از اون زیاد دارم)

چسب عالی یا چسب نخ کردن مهره

تخت رسم گیره دار (برای نگه داشتن بند)

اندازه بند به اینکه میخواهید دستبندتان چه اندازه باشد بستگی دارد.اندازه مچ دست من "6.5 است اما چون این دستبند پیچیدنی به دور مچ است میخوام بلندیش روبه اندازه ای که دور مچ دستم به تعداد دلخواهم بپیچمش اضافه کنم .من اندازه برای گره زده رو هم درنظر میگیرم.من برای دکمه نگهدارنده ته و حلقه هم اضافه میکنم.و به یاد داشته باشید که از یک تیکه بند استفاده کنید.

برای دو دور پیچیدن از بند چرمی حدود "36 استفاده کردم. برای سه دور پیچیدن از بند چرمی حدود "52 اینچ استفاده کردم.

مرحله2:دکمه نگه دارنده ته

بند را در سوراخ های دکمه وارد کنید تاجایی که دکمه در وسط بند قرار بگیرد و شما دو  رشته برای کار کردن داشته باشید.میتونید بند رو گره بزنید که دکمه سر جایش بماند.در واقع ای کار ضروری نیست فقط مربوط به ظزیفکاری و قشنگی است.

بند خود را با گیره تخت رسم محکم نگه دارید.این کار باعث میشه نخ صاف بایستد و گره ها در یک سو باشند.من برای محکم کردن بند و گره زدن و گره های دیگه از بند سمت چپ استفاده کردم که در این صورت تمام گره ها در یک سو خواهند بود.

برای بیشتر محکم کردن گره ها میتوانید مقداری براق کننده  بی رنگ ناخن یا چسب عالی مخصوص جواهرات اضافه کنید.من به همه ی گره ها چسب زدم و بیشترین سعی ام رو کردم که چیزهایی که معلوم بودند رو داخل مهره ها پنهان کنم.

مرحله3: نخ کردن مهره ها

یک مهره رو نخ کنید ورو به سمت پایین بکشید(تصویر1)و بعد نخ رو زیر بند سمت راستی بچرخونید.(تصویر2)و دوباره توی مهره برگردانید. نخ یا سوزن را زیر بند سمت چپ برگردانیدو داخل بکشید.

نخ رو پیش بند سمت چپ برگردانید  ویک مهره جدید اضافه کنید و مراحل بالا را دوباره تکرار کنید. این کار را تا تموم شدن نخ ادامه بدید.

 وقتی به "3-2 انتهایی نخ رسیدید،نخ کرده مهره را متوقف کنید و یک گره محکم به نخ بزنید. در صورت امکان در یک محل پایان دهید کار را.ویک گره محکم بزنید.برای این دستبند وقتی نیاز به تعویض نخ داشتم مهره ها رو هم عوض کردم.

مرحله4: نخ جدید مهره های جدید

با اضافه کردن نخ جدید میتونید از مهره هایی که قبلا استفاده کردید دوباره اسفتففاده کنید یا اینکه مهره های جدیدی رو استفاده کنید مثله کاری که من کردم.

من همان الگوی زیر ورو نخ کردن رو ادامه دادم تا جایی که تنها "3 از بند چرمی باقی مانده بود.

مرحله5:

حلقه دکمه:

وقتی به آخر بند رسیدید یک گره در نزدیکترین فاصله آخرین مهره بزنید. وگره دوم در انتهای دنباله بند بزنید.مطمئن شوید که یه دهانه یا شکافه کوچک بین گره ها گذاشته اید.(به اندازه کافی باز باشد که دکمه را جا بدهد.).

مرحله5: جی جی جی جینگ:

دستبندتان را به دور مچ ببندید.دکمه رو ببندیدو شما حالا یک دستبند چرمی دارید که دو دور دور مچتان میپیچد.

  • بنده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی